Es tracta de l’enzalutamida, el tacrolimus i el patisiran, tres medicaments comercialitzats només per dos laboratoris. El valor màxim estimat dels contractes és de 17.897.908,27 €.
El Consell de Govern ha autoritzat el director general del Servei de Salut per contractar el subministrament de tres medicaments exclusius. Es tracta d’enzalutamida 40 mg en comprimits, tacrolimus 5 mg/ml injectable i patisiran 2 mg/ml injectable.
L’enzalutamida s’empra per tractar homes adults amb càncer de pròstata que han deixat de respondre a la teràpia hormonal o al tractament quirúrgic per reduir la testosterona.
El tacrolimus pertany al grup de fàrmacs coneguts com a immunosupressors. Després d’un trasplantament d’un òrgan (fetge, ronyó, cor, etc.), el sistema immunitari del cos intenta rebutjar el nou òrgan. Aquest medicament s’empra per controlar la resposta immune del cos i li permet acceptar l’òrgan trasplantat.
El patisiran s’utilitza per tractar una malaltia hereditària anomenada amiloïdosi hereditària (ATTR).
El valor màxim estimat dels contractes és de 17.897.908,27 € amb una vigència de vint-i-quatre mesos des de la data indicada en el contracte, amb la possibilitat de prorrogar-lo per un període màxim de vint-i-quatre mesos més.
Els medicaments exclusius són aquells que no tenen competència perquè encara no ha expirat la patent dels laboratoris que els subministren.
Cal proveir els centres dependents del Servei de Salut dels medicaments necessaris per poder atendre els pacients a fi de garantir el funcionament correcte de l’activitat assistencial.
[Font: Conselleria de Salut. 07/06/2024]
[Foto: Roberto / Productos farmacéuticos en paquetes de diferentes colores / Licencia iStock]