La presidenta del Govern Balear ha mantingut una trobada amb els representants del Col·legi Oficial de Metges de les Illes Balears (COMIB), que han presentat l’IX Congrés Nacional d’Ètica i Deontologia Mèdica, que se celebrarà entre el 17 i el 19 d’octubre a Palma.
El Congrés s’erigeix en un espai privilegiat per a la reflexió i l’intercanvi de coneixements entorn de temes de vital importància per a la professió mèdica. Sota el lema “La mirada ètica i deontològica de la intel·ligència artificial”, aquesta trobada pretén explorar qüestions específiques relacionades amb aquest camp, a més d’altres fonamentals que defineixen la pràctica mèdica actual.
En aquesta cita s’abordaran temàtiques d’actualitat amb un enfocament deontològic i bioètic. Tot això destacant la importància del valor de la figura humana i l’excel·lència professional en el context de la revolució cultural impulsada per les noves tecnologies i la intel·ligència artificial. A més, també s’analitzarà la formació dels estudiants de Medicina en Deontologia i es posarà l’accent en la responsabilitat com a educadors en la construcció de futures generacions de professionals ètics i compromesos.
Així mateix, en aquest congrés es dedicarà especial atenció a aspectes crucials com el maneig del sofriment i la comunicació amb el pacient en situacions complexes, explorant les vies per a millorar la qualitat de l’atenció mèdica i enfortir el vincle entre el professional de la salut i aquells als qui servim.
El Congrés Nacional d’Ètica i Deontologia Mèdica també serà un espai per a reflexionar sobre desafiaments emergents, com el transhumanisme i la bioètica de les ciències convergents, així com la integració ètica de la intel·ligència artificial, el big data i altres tecnologies en la pràctica mèdica diària.
[Font: COMIB. 19/06/2024]
[Foto: Presidència del Govern de les Illes Balears]